الأحد، 4 نوفمبر 2012

صور حفلة توقيع بطاقة هوية .....




المكان " منتدي الدلتا "
الزمان " الجمعة 2 نوفمبر 2012 
كان لنا موعد مع القدر ....سطرته حروفنا العاشقه  للصداقة 
جمعتنا غادة في بستان افكارها .....بعدما احبطها احمد منتصر  " مش هتقدري تجمعي اكتر من خمسة من مؤلفي الكتاب "
بس غادة شطورة جمعت اكتر من خمسة 
طبعا الشطورة الاولي "رحاب " اللي وصلت الاول بعدين غادة ورانيا ثم سمر ...رتبنا المكان انا وغادة ....في حين أن سمر ورانيا كانوا منهمكين في كتابة كلمات التقديم التي اسعدتنا جميعا 
طارق زكريا  " رسالة شهيد " وصل أول شخص من المجموعة ثم خالد ناجي  " ثقب في القلب " وبعده عمرو الحو " كاركتير " ومحمد هشام " يا لائما "_ الهامي مجدي "بطاقة هوية "_ اسماعيل حامد " شهد " وسرداب الجنة " مصطفي الطبجي " ركاب عربة المترو "_ اسلام كنفاش " قصيدة متكتبتش " محمد متولي " الحنين القاتل "واخيرا  روح الملواني " انسانيات "
يا رب ما اكون نسيت اي شخص 
بجد في ناس كانت جاية مخصوص عشانا ...زي محمد متولي اللي اصلا مأخدش ساعة ف الحفلة وهو جاي من بعيد ...
اسلام كان علي سفر وتعبان وبرغم ذلك جه برضه
ناس زي مونتي " محمد متولي مونتانا " اتصل وبارك لنا ومعرفش ييجي 
مثلا ناس كانت مقررة انها تيجي واعتذرت لظروف معينة ....وزعلنا اكيد بس تتعوض
ناس اتصلت من السعودية مخصوص عشان تبارك لي زي بلدياتي " حمدي جعوان " شكرا كتير حمدي 
ماس جات مخصوص وهي وراها شغل وللأسف كنت انا مشيت عشان السفر  وكنت اتمني اشوفهم جدا " سحر الامين  حبيبتي  وحمادة الشريف  " اصدقلئنا وزملائنا بالجامعة 
ناس اهتمت بالحضور دعما لينا زي " منار ويسرا محسن  اخوات غادة ورانيا واصحابهم  اللي بجد اسعدونا جدا ....
محمد الوكيل اللي مشارك معانا في صندوق ورق وكتاب المائة تدوينة التاني .....واخته العسولة سهي بجد سعيدة اني شوفتك يا سهي 
ومحمد الوكيل الطبيب  اللي مش بيحب لقب دكتور بجد مش معقول انت يا محمد  بجد ليك طلة مش معقولة ....يارب توقيعي يكون عجبك 
خالد ناجي كانت معاه شخصية لطيفة جدا كنت حابة اتعرف عليها  والمشكلة اني مشاركة معاها في كتاب ساخر ومكنتش اعرفها هي " فهيمة محمود " بجد شخصية لا  وصف لها عسووووووووووولة جدا وقمراية خاااااالص ...حبيها كتير 
احمد منتصر صاحب دار النشر كان جايب معاه خطسيبته ...دينا ....يا قمرة  بجد البنوتة عسل اووي  وطيييوووبة خالص  وكانت لطيفة معانا جدا مش زي احمد " اه منك يا نتصر بجد كنت متغاظة منك وانت عارف لية "
روح الملواني كان معاها بنوتتين عساسيل اووي بجد فرحت اني اتعرفت عليك يا روح انت واصحابك
كان في وصلة شعر للشاعر اللطيف احمد الصفتي عجبتني اوووي الصراحة 
المفاجأة اني شوفت ف الحفلة صديقة اول ما دخلت عرفتها ...هي معرفتنيش ....نعرف بعض من خمس سنين ولا مرة شوفنا بعض ....بجد كانت مفاجأة لذيذة جداااا وهي دي الصورة الوحيدة ليا ف الحفلة مع ايمي ....ايمان متولي 
هي دي 
يا ريت بلاش اي حد يقولي انتي  مكشرة لاني بجد كنت مصدعة جدااا وكمان تعبانة ومرتبكة ع الاخر 
طبعا انا اللي لابسة حجاب انتم عارفين ودي ايمي صاحبتي 
محمد الوكيل وعمرو الحو 
مصطفي الطوبجي وسمر نبية
مصطفي الطوبجي واسماعيل حامد
حبيباتي غادة ورانيا محسن 
القمرة  اللي بنضارة دي فهيمة محمود وطبعا ده خالد ناجي والعسولة دي دينا خطيبة منتصر 
طارق زكريا ومحمد هشام 
الصورة دي معرفش انا كنت ببص لفين اصلا وطبعا ده  اسماعيل حامد والهامي مجدي علي ما اعتقد واحمد الصفتي ومحمد الوكيل 
رووني العسولة وسمر نبية 
 طبعا طارق زكريا وفهيمة وخالد  وغادة ودينا واللي لابسة طرحة احمر  دي بقي روح الملواني ....عسل اووي بس للأسف مفيش لسة صور تانية  ليها 
الطوبجي وزكريا وطبعا التوينز منتصر ودينا
اخيرا اللي عايزة اقوله اني للأسف نسيت نسخة كتابي اللي فيها توقيع الناس اللي معانا ف الكتاب  وبقيت متغاظة بشكل 
كان نفسي الباقيين يوقعوا لي 
بس كويس ان دكتور اسماعيل حامد اهداني سرداب الجنة " وتاني بسأله " لية التوقيع ف الصفحة الاخيرة مش ف الاولي زي كل الناس " نحن نختلف عن الاخرون "
بجد كان يوم جميل 
كان نفسي ناس كتير تحضر بس عارفة ظروفهم
وان شاء الله تتعوض
بس في شخص كنت اتمني انه يكون معايا اليوم ده وللأسف جه له شغل مفاجيء ....كان نفسي يشوفني وانا بتكلم بس عن تجربتي دي 
هو " طبعا اخويا احمد "
الناس اللي تمنت الحضور ومجتش تتعوض ان شاء الله 
المهم اني يومها كنت مبسوطة اووي اووي اووي اووي 
ونمت سعيدة اوووي اووي اووي
وصحيت مبتسمة اووي اووي اووي
بحبك اووي اوووي اوووي 
رحاب صالح         

هناك 18 تعليقًا:

  1. نسيييييييييييت
    في فيديوهات بس لسة مش كلها ان شاء الله ارفعها لكم ف بوست تاني

    ردحذف
  2. الف مبروك يا رحاب وعقبال كتاب بمفردك

    بأذن الله تعملوا حقل توقيع فى القاهرة و نحضر

    تحياتى

    ردحذف
  3. رحوبه بجد الصور جميله جدا
    ويارب دايما تكوني مبسوطه
    ومليوووووووون مبروك ليكي

    ردحذف
  4. الف مبرووووووووك يا رحاب
    ودايما يارب فى فرح وسعادة وتألق حبيبة قلبى :)
    منورة وصورك جميلة ورائعة مليون مبروك

    واتمنى لك كل توفيق فى حياتك :)
    تحياتى بحجم السماء

    ردحذف
  5. مبرووووووووك
    فرحانة لاحساسك بالفرح
    ربنا يسعدك دايما وبالتوفيق ليكى ياارب

    ردحذف
  6. مبرووك يارحاب ههه الا انتي كنتي مكشرة ليههه

    سعدت جدا لزميلةعزيزة في التدوين واخت راقية

    ردحذف
  7. ألف ألف مبروك يا رحاب .. ربنا يوفقكم ويكرمكم جميعاً بإذن الله
    :))

    ردحذف
  8. الف مبروك ربنا يوفقكم دايما ان شاء الله

    ردحذف
  9. ألف مبروووك
    و عقبال كدة الكتاب المية يا رب

    و انا اسف جدا جدا جدا جدا جدا انى مقدرتش اجى و لا اتصل


    اسف فعلا بس اليوم حصلى حاجات غريبة يمكن هتكلم عنها فى تدوينة عندى

    فانا اسف جدا فعلا

    و مبروك و يارب دايما تكونى سعيدة يا رب قولى امين (:

    ردحذف
  10. صباح الغاردينيا رحاب
    ألف ألف مبروووك
    ويارب دائماً أيامك سعيدة ومبتسمة
    وعقبال كتاب منفرد بـ روائعك "
    ؛؛
    ؛
    لروحك عبق الغاردينيا
    كانت هنا
    reemaas

    ردحذف
  11. الف مبروك
    وربنا يجمعكم في الخير دايما

    ومن نجاح لنجاح يارب:)

    ردحذف
  12. بالتوفيق دائما يا حبيبتى
    وعقبال حفلات تانية كتير :)

    ردحذف
  13. الف مبروك يا رحاب ومن نجاح لنجاح
    وربنا يسعد ايامك
    تحياتي

    ردحذف
  14. مبروك يا رحاب الف مبروك
    ويارب ايامك كلها تبقي سعاده

    ردحذف
  15. مبروك مبروك عقبال حفلتنا احنا بقي ان شاء الله
    نوافذ مواربه وكده بقي :))))))))))

    ردحذف
  16. الله على الفرحة
    جميله الصور واليوم شكلة كان جميل
    ده كان فين ؟؟

    دمت بخير وسعادة

    ردحذف
  17. من نجاح الى نجاح دايما يا رب

    ردحذف
  18. مبروووووووووووك

    ومن تقدم لتقدم أفضل

    وان شالله نحصل على الكتاب واقراااه

    ردحذف

يا بخت من يقدر يقول واللي ف ضميره يطلعه, يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام وكل واحد يسمعه....الله يرحمك يا صلاح جاهين