السبت، 23 نوفمبر 2013

أيام من حياتي .....



0
لقاء المدونين  .....
كان اغلبه  بنووتات قمرات .....
طبعا شيمو ....صاحبة كيك الشيكولاتة  والفطير المشلتت والعسل والقشطة والجبنة والحبشتكنات دي كلها ....
قلت لك يا شيمو قبل كدة عايزة اخد دروس ...كدة انا لو اتجوزت هتطلق بسب فشلي ف الطبخ
قابلت اخيراااا سارة طوبار ....اعرف سارة من سنين طويلة بس دي اول مرة اشوفها  شخصيا  وكانت هي وزوجها أمجد وابنها إياد  الي موتناه كلنا من البوس فيه هههه عسل عسل يعني
سما ...ليساندرا ...كانت هي وزوجها محمد  اول مرة اشوفها  بس كأني عرفتها طول عمري حاجة كدة من الي تدخل القلب علي طول ...
دعاء سلطان زميلة " صندوق ورق "  الي بجد كل مرة بحس اني بكتشفها من جديد
رشا نعمان ....الي اول مرة اشوفها واعرفها بس حبيتها جدااا
الاكتشاف الخطير كان  مع كريستل مايند أو أل جي ...أو سماح ...يا ربي ....اتصدمت لما شوفتك يا سماح اية كنت بحسب اني الوحيدة الي رفيعة ...هههه مختلفة خالص عن الصورة ...[س اكتشفت انها كانت كدة قبل ما تعمل الريجيم.....
زي حالاتي يعني .....ههه مفيش احلي من الريجيم بس بيتهيألي بعد  فطير وكيك شيماء  مش ممكن اكون رفيعة هروح اوزن نفسي كدة اشوف انا لسة 41 كيلو والا اصبحت 51 كيلو هههه
اخيرا  موناليزا ....حبيبتي موني ...زي ما انت لسة بابتسامتك الحلوة الي بتخلي كل حاجة تضحك ...
والاجمل ان موناليزا وانا فضلنا نتكلم عن احمد اخويا  الحاضر الغائب ...حبيبي ده
والاخر عملنا حفلة توقيع للكتب بتاعتنا ....
صحيح انا وقتي كان محدود بس قضيت اجمل ساعتين معاكم واكيد هتتكرر تاني عشان انا بحبكم كدة ...وكدة وكدة يعني ....
وعلي هامش هذا القاء اتبرعنا بأدوية وفلوس  لمستشفي اورام الاطفال  وطبعا الي جمعت التبرعات دي شيماء الخولي شيمو صاحبة الكيك الاجمل ...والفطر الالذ ...انا بحسد بس يا شيمو علي فكرة :)
1
النهاردة كان عندنا معسكر ف المدرسة
الصراحة كان اخر  تهيييييييييس
البنات قمرات مجانين   مهوسين ع الاخر
 وبرغم اني بشوفهم كل يوم لكن أول ما رحت اخدوني بالاحضان والقبلات ...
قلنا ماشي .... اخدتكم عليا انا عارفة
لكن كله كوم وانهم ياخدوا موبايلي يصوروا بيه فيديوهات  وصور  هههه اخر مسخرة وهما بيغنوا ويرفقصوا  بجد كان يوم تحفة ...ف الاخر الاقيهم جاين يجروا ورا بعض م الدور الخامس  وانا عند مكتب المدير  " يا ميس يا ميس  في واحد اتصل وبيقول انه خطيبك ....!!!!!
وكمان رديتوا علي موبايلي ...شكلي هولع ف .....كدة يعني 
هو انا اتخطبت امتي ....!!!!؟؟؟
قلتها قبل ما يقولها لي حد من المشرفين 
وف الاخر معرفتش مين الي كان بيتصل ...احسن بردو بلا وجع راس
المثير ف المعسكر ان البنات كانوا واخدين راحتهم ع الاخر  ف كل شيء من اول اللبس  الي معرفتش اعمل زيهم واخد راحتي  لدرجة ان الجينز الي كنت لابساه الله يرحمة من التراب والمية .... ده غير محايلات من نوع  غني وارقصي يا ميس ...المواهب كانت شغالة الله ينور ...
 والاختلافات السياسية بردوا موجودة ...شوية  مشغالين ثورة دي والا انقلاب ...وشوية ...تسلم الايادي ...
وميمنعش ان كان في اغاني فيلم قبل الاسد  بردو ^_@
بس بجد كان يوم لذيذ
حسيت ان يوم السبت بقي شكله غير .....مختلف عن كل ايام السبت اللي مرت السنة دي
عشان لقاء المدونين كان السبت الي فات
والمعسكر كان السبت ده ^_^
حسيت برغم ان السنة دي 2013 كانت بداياتها وحشة  جدا معايا بس كنت متفائلة .... وحصل فيها كتير حاجات ضايقتني بس من وقت لتاني بلاقي الي يخرجني من  الجو ده ....
مبسوطة ان حياتي  فيها " شغلي " متعب  بس " حلو "
وحياتي فيها " ناس " بيحبوني بجد " وبحبهم بجد " جدا خالص كدهون ^_^
اخيرا ...
ميرسي لكل الناس الي سألت عني ...
وتاني بعتذر
والله ما عارفة ارد علي تعليقات خالص
وتاني والله  مش عارفة ارد علي موبايلي خاااالص
عارفة ان في ناس كتير زعلانين ...بس والله غصب عني
ف الاخر بحبكم اااااااااااااااااااد كدة  :)

هناك 8 تعليقات:

  1. :) ايون اخيرا يارحاب انا كنت بقولهم قبل ما انتى تيجي انا اعرف رحاب اول واحده فيكم كلكم من 2007 تقريبا مبسوطى اننا اخيرا اتقابلنا والله وان شاء الله تكرر تانى
    ع الهامش بقى انا ابني اسمه مالك على فكرة هههههههههه مش عارفه انتى جيبتى اياد ده منين بس شغال برضه والله

    ردحذف
    الردود
    1. ههههههه والله يا سارة انا الي مبسوطة اني شوفتك اخيرا
      ومعلش اتلخبطت ف الاسم عشان اياد ابن اختي كان معايا ^____^

      حذف
  2. لازمن ولا بد بتوع المنصورة يجوا مصر :)
    ماينفعش كده خااااالص :)

    ردحذف
    الردود
    1. اكيييييييييد يا شمس الشموس لاننا هنحضر ان شاء اله حفلة توقيع معطف من قيود طبعا بعد زن زن زن مني علي احمد اخويا كالعادة ههه

      حذف
  3. يا بنت اللذينه

    رشا نعمان وموناليزا كمان
    انا ممكن اقر واحسد واحقد كمان على فكرة :)

    بس انا اللي عايزة اعرف مين اللى خطيبك دة يا اختى حصلت امتى من ورانا دي يا طنط

    ربنا يسعدك دايما يا رحاب ويكرمك يابنتى ^_^

    ردحذف
    الردود
    1. هههههه والله ما حصل يا ورنا
      وانا اقدر اعملها من غير ما تعرفوا بردو ^_^
      بس ف الاخر عرفت مين الي كان بيتصل ههه
      كان يوم بجد جميل يا ريت بجد اشوفك ف يوم

      حذف

يا بخت من يقدر يقول واللي ف ضميره يطلعه, يا بخت من يقدر يفضفض بالكلام وكل واحد يسمعه....الله يرحمك يا صلاح جاهين